משאבות מים גדולות

את משאבות המים הגדולות ניתן לראות במגוון רחב של מקומות. במפעלים, אצל צוותי ביובית, במאגרי מים, יש כל כך הרבה מקומות שזקוקים למשאבות חזקות לתהליכים הבסיסיים ביותר שלהם, אך האם באמת הגודל הוא זה שקובע את העוצמה והיעילות? זה הזמן לבדוק את כל הפרטים בעניין זה.

היכן משתמשים במשאבות אלו?

משאבות מים גדולות שימושיות מאוד בעיקר בקרב בעלי מקצוע ובמגזר התעשייתי. אפשר לראות אותן כמובן גם בענף החקלאות ובמערכת המים העירונית, כמו למשל מתקני השאיבה מהכנרת או מאקוויפר החוף, אך השימוש המוכר ביותר שלהן הוא במפעלים שצריכים לשאוב מים לכל מיני צרכים. למשל, משאבת מים אפורים היא משאבה שימושית מאוד לשימוש חוזר של המים. אפשר למצור משאבות מים גדולות מאוד גם בשימוש של חברות בנייה, כמו למשל כדי לשאוב מי תהום כדי שלא יפריעו למהלך הבנייה. משאבות מים כאלו ניתן למצוא בביובית אך אז מדובר על משאבה ניידת מעט קטנה יותר.

האם הגודל קובע את העוצמה?

גודל המשאבה בין היתר קובע גם את העוצמה. אמנם זו לא נוסחה מדויקת והיחס בין גודל המשאבה לעוצמה שאליה היא מצליחה להגיע אינו יחס ישר, אך בסופו של דבר ככל שהמשאבה גדולה יותר כך למעשה יש מקום למנוע גדול שיפעיל אותה. כמובן שיש משאבות חזקות מאוד וקטנות יותר ממש כמו שיש טלפונים חזקים יותר עם זיכרון טוב יותר למרות שהם דקים יותר, וכאן כבר נכנס שיקול הנוחות. גם תג המחיר שלה יעלה במידה והיא תהיה קטנה יותר אך חזקה יותר ממש כמו משאבות גדולות יותר ממנה. חשוב לזכור כי הגודל הוא אמנם אחד הגורמים שגם מגבילים את השימוש בה בשל משקלה.

על מה הגודל לא יכול להשפיע?

זה שיש משאבות מים גדולות וחזקות מאוד זה טוב ויפה, אך חשוב לזכור שהגודל לא פותר את כל הבעיות. אולי משאבה גדולה תהיה חזקה יותר ותצליח לבצע את השאיבה בצורה הרבה יותר מהירה מאשר משאבה קטנה, אך בסופו של דבר הגודל לא משפיע על התקלות שמהן היא יכולה לסבול. ברגע שיש תקלה אחת ולו הקטנה ביותר במשאבה, יכול להיות שכל פעילות המשאבה תרד לטמיון. לכן חשוב לקנות משאבה שמצד אחד תהיה חזקה באופן שמספיק לצרכים שלכם אך מצד שני חשוב שהיא תהיה משאבה יעילה ואיכותית, כזו שיהיה ניתן להשתמש בה באמינות מוחלטת.

משאבה גדולה או כמה קטנות?

יש תמיד דילמה האם לבחור במוצר גדול אחד או שעדיף לבחור בכמה מוצרים קטנים. בהנחה שאין שיקול לגבי המחיר, בגלל שהפער קטן מאוד, נשאלת השאלה מה יהיה יותר נוח ויותר נכון לסוג המשאבה. אם מדובר במשאבה מי תהום, לצורך המחשה, הרי שאפשר לבצע את השאיבה מכמה מקומות. אם מדובר על אינסטלטור או צוות ביובית הרי שעדיף שתהיה לו משאבה חזקה אחת שתוכל להתמודד עם כל סתימה, גם הקשה ביותר שיש. בכל מקרה את ההחלטה הזו לא כדאי לקבל לבד אל להתייעץ עם חברות מוסמכות.

כיצד נבחר משאבה גדולה בתבונה?

כדי לבחור את המשאבה הכי טובה, וזה אומר גם את הסוג שלה ואת הדגם, יש צורך להתייעץ עם חברות אינסטלציה. אפשר להתייעץ עם אינסטלטורים אך חשוב לזכור כי אינסטלטור יכיר את המשאבה שעמה הוא פועל ולא תמיד הוא יספק לכם שירות ייעוץ אובייקטיבי או מדויק. יש חברות שמוכרות בארץ את משאבות המים הכי טובות מיצרנים רבים בעולם, והן יוכלו לעמוד לשירותכם ולהסביר לכם כל מה שתרצו ותצטרכו לדעת.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

כיצד פועלות משאבות מים?

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני