משאבת מים דלוחים

שאיבת מים היא פעולה שהתבצעה כבר מתקופות קדומות יותר אך כיום אנו מבצעים אותה בעזרת משאבות מתוחכמות, ולא באמצעות דלי שמגיע עד למעמקי הבאר. אפשר לשאוב מים לשתייה אך אפשר לשאוב גם את המים שמנוקזים אל מערכת הביוב, שבהם אפשר לעשות שימוש חוזר.

מהם מים דלוחים ומאיפה הם מגיעים?

מים דלוחים נקראים גם מים אפורים, והם למעשה מי שופכין. עם זאת, לא מדובר במים שיש בהם הפרשות אלא מים שעברו במכונות שונות ולא ראויות לשתייה, אם כי ניתן לעשות בהם שימוש חוזר. למשל, המים ממכונת הכביסה, ממדיח הכלים ועוד מכשירים רבים, יכולים להיות שימושיים. המים האלו אמנם לא יכולים לשמש לשתייה אך ניתן להשתמש בהם בחקלאות או בתעשייה, כמו למשל להשקיית גידולים או לקירור מכונות. בכל מקרה יש עוד בעיה אחת קטנה: צריך לשאוב את המים האלו ממערכת הביוב וגם לסנן אותם. כיצד אפשר לבצע את הפעולות הללו? יש לכך משאבות ייעודיות.

מדוע יש צורך לשאוב את המים הללו?

שאיבת מים דלוחים היא משימה חשובה במיוחד. ישראל היא אלופת טיהור מי השפכים העולמית כאשר 86 אחוזים מהשפכים מטוהרים. במקום השני נמצאת ספרד שבה האחוז נוגע כמעט ב-20, כך שאפשר להבין עד כמה בישראל מצב המים בעייתי, ואם נחבר זאת לטכנולוגיות המתקדמות שלנו בחקלאות ובהיי טק נבין מדוע זו הסטטיסטיקה. הצורך לשאוב את המים הדלוחים ולהשתמש בהם הוא צורך קיומי. בסופו של דבר מקורות המים אינם בלתי נגמרים והגשמים בישראל לא מרבים לרדת, בעיקר בשנים האחרונות. שאיבת המים יכולה לפתור את הבעיה הלאומית הזו, וגם למשק הבית לבדו.

כיצד ניתן לשאוב את המים ביעילות?

כל אחד יכול לשאוב את המים הדלוחים שלו ולהשתמש בהם. אפילו במגזר הפרטי יש לקוחות שהתקינו מערכת שאיבת מים דלוחים שכולל את המשאבה עצמה, את המיכל שמוטמן בקרקע כדי שהמים יוכלו להיאגר בו וכמובן מערכת צינורות ביניהם. כך ניתן למחזר את המים ולהשתמש בהם שוב, בדרך כלל להשקיית הגינה או לכל שימוש אחר שאינו במגע עם בני אדם. אפשר לשאוב את המים ביעילות עם משאבות ייעודיות שמותאמות למערכת הביוב, כאשר יש משאבות גדולות יותר שמיועדות למגזר התעשייתי ויש גם משאבות קטנות יותר שיכולות להתאים לעסקים ולמגזר הפרטי כפי שציינו לעיל.

במי נצטרך להיעזר לקניית משאבה?

אם אתם רוצים לקנות משאבת מים דלוחים כדאי שתבצעו סקר שוק מעמיק באינטרנט. לא מדובר על תהליך פשוט, ההתקנה יכולה להיות מורכבת יותר בעיקר אם מדובר על מתקין ללא ניסיון או ללא ידע מספק. חשוב לבצע סקר שוק שלא יתייחס רק למחירים שמוצעים לכם על ידי החברות אלא השירות כולו. חשוב לבדוק את האמינות של אותן חברות, את שירות התיקונים שהן מציעות, האחריות שהן מספקות על המשאבה שתרכשו וכמובן את שירות ההתקנה שלהם. רק כל אלו יוכלו לסדר לכם את העסקה הכי טובה שיש כי צריך לזכור שאם כבר משקיעים במשאבה איכותית, כדאי להשקיע היטב.

מה הדרישות משאיבת מים דלוחים?

משאבת מים דלוחים צריכה להיות אמינה ואיכותית אך אם נביט על המאפיינים הספציפיים שמבדילים אותה ממשאבות רגילות, נגלה שני פרמטרים עיקריים. ראשית, היא צריכה לעמוד בשאיבות בכמויות גדולות. משאבות אלו צריכות לשאוב כמויות גדולות של מים הרי מים דלוחים יש בשפע. כמובן שהכול באופן יחסי למקום שממנו היא צריכה לשאוב, הרי ממערכת הביוב הביתית מדובר על כמויות קטנות יותר. כמו כן המשאבה צריכה גם לסנן את המים ולא רק לשאוב אותם ולכן יש לה מערכת סינון מובנית.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף