משאבות מים לבניין

משאבות מים לבניין אולי נשמעות לכם כמו משאבות כלליות מידי אך למעשה יש להן תפקיד מאוד ספציפי. משאבות אלו עוזרות להעלות את לחץ המים לקומות הגבוהות וזה הזמן להבין למה צריך אותן וממי קונים אותן.

אלו משאבות מים נחוצות לבניין?

משאבות מים יכולות להיות שימושיות במגוון רחב של שימושים. אפשר למצוא אותן במאגרי מים, במיכלים גדולים וכמובן במערכת הביוב, אך לעתים הן דואגות לפעולה הרבה יותר בסיסית. משאבות מים לבניין הן למעשה משאבות להעלאת לחץ המים. אמנם בעבר משאבות אלו לא היו אך העיקרון שהביא אותן לעולם היה איתנו כבר זמן רב והוא מתבסס על חוק הכלים השלובים. כאשר מים צריכים להגיע למקום גבוה הם מגלים קושי כיוון שיש צורך לדחוף אותם בכוח. משאבות מים לבניין עושות בדיוק את הפעולה הזו: מעלות את לחץ המים כך שהזרימה תהיה מספיק חזקה כדי  לקומה גבוהה.

מה יקרה ללא המשאבות הללו?

בלי משאבות להעלאת לחץ המים לא היה ניתן לחיות בקומה גבוהה. הבעיה הזו מופיע בדרך כלל בקומות גבוהות כאשר במקומות גבוהים לכשעצמם, כמו למשל ירושלים או צפת, הבעיה הזו לא קיימת כיוון שמערכת הצינורות כולה נמצאת גבוה, אלא כמובן אם מדובר על בניין גבוה ואז הבעיה שוב תתקיים. ברגע שמאגר המים נמצא במקום נמוך יותר מהקומה זה יוצר בעייתיות וכאשר מדובר בקומה עשירים ומעלה מדובר על בעיה די קשה. בעבר לא הייתה הבעיה הזו כי בניינים גבוהים היו בני 4-5 קומות, כיום יש כבר בניינים עם 50 קומות ומעלה בכל עיר גדולה בעולם.

בניין חדש כבר יהיה עם משאבה

יש לא מעט דיירים שביום אחד מגלים כי לחץ המים שמגיע אל הברז בביתם לא מספיק חזק. מילוי סיר הופכת להיות משימה ארוכה ומייגעת שלא לדבר על מקלחת שיכולה להיות סיוט מתמשך. כאשר לחץ המים נמוך מאוד קשה להתקיים ואז הדיירים צריכים לדאוג לפתרון. כיום, מבנים גבוהים חדשים כבר מכילים בהם משאבה להעלאת לחץ המים כך שהבעיה הזו לא תטריד איש. לעתים מותקנות כמה מקומות, הכל תלוי בכמות הדיירים ובגובה שאליו המים צריכים 'לטפס'. אחת מהפעולות הראשונות שיש לעשות כאשר נכנסים לדירה גבוהה חדשה היא לבדוק את לחץ המים.

כיצד נוסיף משאבה לבניין?

יש כמובן גם אפשרות להוסיף את המשאבה למערכת האינסטלציה הקיימת אך לא תוכלו לעשות זאת לבדכם. רכישת משאבה להעלאת לחץ המים היא לא משימה שאתם יכולים לבצע ללא ידע וניסיון. גם אם יש לכם ידע באינסטלציה לא מדובר על תהליך התקנה קל ולכן אתם חייבים ליצור קשר עם אינסטלטור. האינסטלטור יוכל להתקין את המשאבה בלי בעיה וגם להסביר לכם איזו משאבה תתאים לכם. צריך לזכור שמשאבה להעלאת לחץ המים בבניין לקומה שביעית ולקומה 20 לא תהיה אותה המשאבה. משאבות אלו יהיו גדולות יותר ככל שעוצמתן תהיה רבה יותר.

כמה עולה המשאבה החדשה?

משאבות מים לבניין יכולות לעלות החל מ-500 שקלים ולטפס עד למחיר של 3000 ואפילו 5000 שקלים. בכל תלוי כמובן בסוג המשאבה ובעוצמה שלה. אם אתם צריכים משאבה לבניין גבוה מאוד, כנראה שתצטרכו משאבה חזקה במיוחד. האינסטלטור יכול להמליץ לכם על המשאבה המתאימה אך תוכלו לקבל ייעוץ גם מהחברות שמשווקות את המשאבות, וכמובן רצוי שתוודאו את אמינותה חשוב שהייעוץ שאתם מקבלים יהיה אובייקטיבי וכך למעשה תוכלו לבחור משאבה במחיר משתלם שמתאימה לצרכים שלכם ולגובה המבנה. חשוב לבדוק שיש אחריות על המשאבה וכמובן שהיא מותקנת כראוי.


from saltech1.tumblr Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף