אחת ולתמיד - מהן משאבות טבולות?

משאבה טבולה היא אחד הפלאים הטכנולוגיים החשובים ביותר שיצאו. היא איתנו כבר שנים רבות, היא נמצאת בכל המגזרים ואפילו במגזר הפרטי אפשר למצוא אותה ולמעשה היא מצילה אנשים רבים מצרות צרורות ומסובכות. זה הזמן להבין מהי משאבה טבולה, מה היא עושה ומי בכלל צריך אותה.

מה עושה המשאבה הטבולה?

משאבה טבולה שונה ממשאבה רגילה בגלל המיקום שלה שאפשר להבין אותו משמה. משאבה טבולה יכולה להיות בתוך המים ולעבוד כרגיל כאשר עיקר פעולתה מתבצעת בשיטה זו. המשאבה למעשה יכולה להכניס את המים דרך פתח שאיבה ייעודי וכך היא מוציאה אותם דרך צינור או מפתח אחר, זאת בהתאם לשימוש שלה. המשאבה הטבולה למעשה שואבת את המים לשתי מטרות ראשיות: היא יכולה לשאוב את המים כדי לנקות אותם אך היא גם יכולה לשאוב את המים כדי לנקז אותם. כל אחד צריך משאבה אחרת לפי השימוש שלו אך לפני שנדבר על השימושים יש צורך להבין כיצד המנגנון עובד.

כיצד המשאבה הטבולה פועלת?

משאבה טבולה נמצאת בתוך המים ויש מנגנון שאיבה שמכניס את המים אל גופה. המנגנון הזה יכול להכיל מסנן כך שהמים יסתננו ולאחר מכן יחזרו אל המים שבו המשאבה נמצאת, כאשר במקרה זה יש להחליף את הסנן כל כמה שימושים. מצד שני, יש משאבות ששואבות את המים ומיד פולטות אותן החוצה דרך פתח ניקוז ייעודי, לרוב צינור שנמצא מחוץ למאגר המים. משאבות אלו הרבה יותר פשוטות ולמעשה גם הרבה פחות יקרות כאשר הן נועדות לניקוז הצפות. משאבות טבולות אלו נפוצות יותר כיוון שהן לא מיועדות לשימוש בבריכות אלא לניקוז הצפות ממרתפים, ממקלטים או ממאגרי מים עם הצפה.

למי יכולה לסייע משאבה טבולה?

·         משאבה טבולה יכולה לסייע למפעל שרוצה להיות פתוח כי מאגרי המים שלו לא יאיימו בהרס רב על הציוד שנמצא בקרבתם כאשר הם ינזלו. זה יכול לקרות למרות מנגנוני בטיחות רבים ומיכלים גדולים וכמובן שזה משתנה לפי המתאר, אך במגזר התעשייתי לא לוקחים סיכונים.
·         גם בעל דירה שיש לו מרתף או מקלט שיכול לסבול מהצפות בתקופת הגשמים יכול להציב משאבה טבולה שתשמור על מקום יבש ונקי בכל מקרה, בעיקר אם יש בו רהיטים.

משאבות טבולות בהספקים משתנים

למשאבות טבולות יש הספקים שונים ועוד נתונים טכניים שיכולים להיות על קשת רחבה מאוד של איכויות. יש משאבות טבולות שיכולות לשאוב מאה ליטרים בשעה אחת ויש משאבות שיכולות לשאוב מאות ליטרים. כמובן שגם העמידות של המשאבה משתנה כאשר יש משאבות שיהיו הרבה יותר פשוטות לתחזוקה מה שגם ייקר להם את המחיר באופן משמעותי, בעוד שמשאבות אחרות יהיו בעייתיות מאוד והמחיר הזול ששילמתם עליהן לא באמת יהיה מוצדק. משאבה טבולה כמובן שונה גם בשימושים שלהם ובהרכב הטכני שלהם מבחינת מטרת השימוש, יחד עם הגודל הפיזי של המשאבה.

בדיקות תקינות לעבודה ברגע האמת

אם אתם רוצים שהמשאבה הטבולה שלכם תהיה מוכנה בכל עת כדי לשאוב את ההצפה, או שהיא לא תפשל ברגע שאתם רוצים וצריכים לסנן את מימי הבריכה, כדאי מאוד שתתחזקו אותה היטב. גם משאבות טבולות יחסית יקרות שלא אמורות לעשות בעיות חייבות תחזוקה, כאשר יש צורך לבדוק לה את המנוע, להיות עדים לרעשים או לסימנים כלשהם שיכולים להעיד על תקלות וכמובן להחליף לה את המסננים במידת הצורך לפי סוג המשאבה. המשאבה לרוב פועלת על סוללה הרי היא לא יכולה להתחבר לחשמל בעת שהיא במאגר מים כלשהו, ולכן חשוב לבדוק היא טעונה במלואה לפני השימוש.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף