מה תפקידה של משאבת מים?

למשאבות מים יש מגוון רחב של תפקידים ולכן יש גם מגוון רחב של דגמים. אם אתם תוהים אלו סוגים יש ואיזו משאבה מתאימה לשימוש שלכם, אם אתם תוהים האם יש משאבה שמתאימה לשימוש ביתי בהיקף קטן יותר וכמה היא עולה, זה המאמר בשבילכם. כאן תקבלו את כל התשובות לכל השאלות.

כיצד פועלת משאבת מים?

משאבת מים יכולה לפעול בכמה דרכים כאשר דרך הפעולה שלו מושפעת מאוד מהמטרה הסופית שלה. יש משאבות מים שאמורות לסנן, יש משאבו מים שרק אמורות לנקז ויש משאבות שיכולות להיות גם וגם. בסופו של דבר המשאבה אמורה לשאוב את המים ועל כן יש צורך ליצור אפקט יניקה. יש משאבות שפועלות להגשמת מטרה זו על ידי יצירת וואקום ויש משאבות שפועלות על ידי יצירת לחץ שלילי נמוך יותר אך מספק, כמו למשל על ידי משאבה צנטרפוגלית וכן הלאה. משאבת המים מונעת לרוב על ידי אנרגיה חשמלית כאשר יש לה סוללה נטענת, אך יש כאלו שפועלות בחיבור לחשמל.

משאבה לשאיבת הצפות

אחד השימושים הידועים ביותר של משאבת מים היא לשאיבת הצפות. שאיבת הצפות מתבצעת על ידי כמה סוגי משאבות כאשר משאבה טבולה היא הנפוצה ביותר. משאבה טבולה היא אחת המשאבות היעילות מהסיבה שהיא יכולה להיות בכוננות בלי שנפעיל אותה וכאשר החיישנים שלה ירגישו מים הם מיד יפעילו אותה וכך אתם יכולים להיות רגועים שהמרתף או המקלט שלכם יישארו יבשים לחלוטין גם בגשמי זלעפות וגם כאשר אתם בכלל לא בבית. משאבה לשאיבת הצפות יכולה להיות גם משאבת מים מסוג משאבת וואקום כאשר זו תהיה לרוב בשימוש של צוותי ביובית לשאיבות הרבה יותר חזקות.

משאבת מים להגברת לחץ הזרימה

משאבות מים יכולות גם להגביר את לחץ זרימת המים. לחץ זרימת המים הוא למעשה הלחץ שהמים מפעילים על הצינורות מהצד הפנימי, כמו לחץ דם בהשוואה שתעשה לכם סדר בראש. למה לחץ המים חשוב? אולי זה לא חשוב אם אתם גרים בבית קרקע או בקומה שלישית אך למי שגר בקומה שמינית זה יכול להיות סיוט לא קטן. יש מגוון רחב של דיירים בישראל שסובלים מלחץ מים נמוך כך שלמלא סיר ואפילו לשטוף כלים הופכת למשימה ארוכה ומייגעת. משאבת מים יכולה להיות מותקנת בצנרת המים של הבניין ובכך לחץ המים יעלה משמעותית והבעיה הזו תהיה היסטוריה עבור אותם בתים.

משאבה לסינון מים מבריכות

עוד אחת מהמשאבות הנפוצות ביותר בכל המגזרים היא המשאבה שאמורה לסנן את המים. משאבה לסינון מים יכולה להיות גם במגזר הביתי כאשר ישנן בריכות נוי, בריכות דגים ובריכות שחייה פרטיות ואפילו הקטנות ביותר, שחייבות לעבור סינון מיטבי. הסינון הוא הכרח של המציאות כיוון שיש זיהומים רבים שיכולים להיכנס למים ולהפוך אותם לא רק ללא איכותיים לשחייה אפילו לדגים, אלא מסוכנים מאוד. משאבות אלו יכולות להיות קטנות או גדולות, חיצוניות או טבולות וזאת בהתאם למתאר, כאשר יש משאבות כאלו גם במאגרי מים לחקלאות, בבריכות ציבוריות וכן הלאה.

משאבות מים למזרקות

כשם שמשאבת מים יכולה להעלות את המים בלחץ זרימה גבוה יותר אל הקומות הגבוהות בבנייני מגורים רבי קומות, ובדיוק כשם שהיא יכולה לסנן את המים כדי לשמור עליהם איכותיים למרות שהם לא מיועדים לשתייה, כך למעשה יש משאבות מים שדואגות שנהנה מהמזרקות הכי יפות שיש. מזרקות לא יכולות לפעול בלי משאבה שתדחוף את המים חזרה בסירקולציה קבועה, והם פועלות ביעילות אנרגטית חסכונית במיוחד.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף