משאבת מים ואקום

משאבת מים היא אחת מהפלאים הטכנולוגיים ששינו את חיינו. היא איתנו כבר זמן רב, אתם משתמשים בה בעצמכם מידי פעם, אך מעטים מאיתנו יודעים כיצד היא באמת פועלת ואלו סוגים קיימים. זה הזמן לדבר על משאבת הוואקום שהיא אחת המשאבות הפופולריות ביותר שיש, ולהבין כיצד היא עובדת.

מהן משאבות מים ואקום וכיצד הן פועלות?

משאבת ואקום כשמה כן היא, משאבה שיוצרת ואקום ועל ידי כך מאפשרת שאיבת נוזלים. הוואקום שימושי מאוד במגוון רחב של תעשיות, החל מתעשיות מדעים, אינסטלציה, מכונות אריזה ואפילו תעשייתי החלל. משאבות מים ואקום פועלות על ידי בוכנה שיוצרת את הוואקום בתוכה, והיא זו שמספקת את שאיבת הנוזלים. העיקרון הפיזיקלי שעומד מאחורי השאיבה הוא שאם אין אוויר ונוזל יוצא, נוזל אחר יהיה חייב להיכנס. בשיטה כזו משאבת ואקום יוצרת את הוואקום, כלומר הריק, ואל החלל הזה נשאבים המים ביתר קלות ובלי הפעלת מאמץ מכני כלשהו.

מי משתמש במשאבות ואקום לשאיבת מים?

השימוש במשאבת ואקום פופולרי מאוד גם במגזר התעשייתי וגם במגזר העסקי. אפשר לראות כיצד המשאבות הגדולות ביותר שפועלות בתעשיית המים עובדות בשיטה זו, כולל משאבות מי תהום,  משאבות ממאגרי מים וכמובן גם משאבות של מפעלים גדולים מאוד שצריכים לרוקן מיכלים או להזרים מים למטרות קירור או לתהליכים תעשייתיים אחרים. השימוש במגזר העסקי נפוץ בעיקר אצל צווי אינסטלציה וביובית. האינסטלטור משתמש במשאבה כדי לפתוח סתימות ממש כמו צוות הביובית ולמרות שיש הבדלים גדולים בין המשאבות שלהם מבחינת גודל ועוצמה, שתיהן משאבות ואקום.

מה ההבדלים בין סוגי המשאבות השונות?

משאבות ואקום אמנם נמנות על אותה הקטגוריה אך בסופו של דבר יש סוגים שונים ממש כמו כל משאבה אחרת בשוק. ההבדלים ביניהם ניכרים בפרמטרים כמו הגודל, העוצמה, תפוקת העבודה, המחיר וכמובן גם סוג ואופן השימוש. אמנם עקרון הפעולה דומה אך השימוש במכונה יהיה שונה מאוד, כמו למשל שימוש של משאבת ואקום לשאיבת מי תהום ויש משאבה שתשמש לפתיחת סתימות וכל מנגנון הפעולה והצינורות שמתחברים למשאבה יהיו שונים לחלוטין. כדי להבין איזו משאבה הכי טובה עבורכם אתם חייבים לקבל ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי.

כמה עולה משאבה ומה משפיע על המחיר?

משאבת ואקום יכולה לעלות מכמה מאות שקלים ועד אלפי שקלים. קצת קשה לדבר על מחיר מדויק בלי להבין איזו משאבה אתם צריכים כיוון שיש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על המחיר כך שתהיו חייבים להיות ויתר ספציפיים. למשל, אם אתם צריכים משאבות ביתיות קטנות, כאלו שיעזרו לכם לנקז הצפות או לפתוח סתימות, תוכלו למצוא משאבה איכותית במחיר שינוע בין 600 ועד 1500 שקלים. אם אתם צריכים משאבה גדולה יותר שתהיה לשימוש המפעל המחיר יתחיל מ-2500 שקלים לכל הפחות. המחיר מושפע בעיקר מתפוקת העבודה, אמינות המשאבה וכמובן סוג המשאבה עצמה.

ממי כדאי לקנות משאבות מים ואקום?

משאבת מים ואקום תוכלו לרכוש מהמשווקים הרשמיים והיבואנים המקבילים של אותם יצרנים בארץ. חברות אלו יוכלו להעמיד לכם שירות מקיף שיכלול גם את ההתאמה המדויקת ביותר של המשאבה לצרכים שלכם ולסוג השימוש וכמובן הסבר מלא על אופן הפעלתה, תחזוקתה ואפילו טיפול בתקלות קטנות שיכולות לעלות במהלך השימוש בה. חשוב לבצע סקר שוק מעמיק לפני הבחירה שכן משאבת ואקום היא לא רכישה שמבצעים לעתים קרובות. משאבה יקרה וחשובה מאוד כמו זו צריכה להיבחר בקפידה רבה כך שהיא תעבוד בצורה אמינה, ולשם כך יש לקנות ממקום אמין שיש עליו המלצות.  


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף