מהן משאבות סחרור?

הצנרת הביתית שלכם היא מערכת המים המוכרת ביותר בשבילכם אך למעשה היא מהווה הדוגמה הרעה ביותר לשילוב של מערכת סחרור, כי מדובר במערכת פתוחה. מערכת סחרור מתאימה למערכת סגורה בלבד, ומערכת כזו אולי אפשר למצוא אצלכם בבית אם יש לכם בריכה נוי כלשהי או בריכת שחייה. מהי משאבת סחרור ומתי בכלל צריך אותה? אלו שימושים יש לה וכמה היא עולה?

מה התפקיד של משאבת סחרור?

משאבת סחרור נועדה לסחרר את המים ואת זה אפשר להבין משמה, כאשר המונח סחרור מתייחס ליצירת סירקולציה. הסירקולציה שאנו מייצרים במערכת סגורה חשובה מכמה סיבות כאשר הסחרור הזה מונע מהחום לעלות למעלה ולמעשה לברוח. אולי זה נשמע לכם מעט מוזר הרי ברגע שמים זורמים הם מאבדים מהטמפרטורה שלהם, אך לא כאשר מדובר  על מערכת סגורה בצינורות. כמו כן, מלבד השמירה על הטמפרטורה דבר שרלוונטי בעיקר למערכות חימום שונות, למערכת סחרור יש חשיבות רבה כאשר היא מונעת זיהומים שונים שיכולים להיות במים, או לפעולת המערכת עצמה.

כיצד פועלת משאבת סחרור?

יש מערכות מים רבות שחייבות לקבל סירקולציה תמידית כדי שהן יפעלו. למשל, אם ניקח את הבריכה הרי שיש צורך לבצע סירקולציה בין המשאבה לבין הבריכה עצמה כדי שהמים לא יישארו באותו המקום ויספגו זיהומים ולכלוכים רבים. כאן אפשר להבין את החשיבות הרבה של המשאבה כאשר היא גם חייבת להיות מותאמת לסוג השימוש ולהיקף העבודה שהיא צריכה לעמוד בו. משאבות הסחרור פועלות על ידי משאבה שנמצאת בתוכן כאשר המשאבה הזו יכולה להיות צנטרפוגלית אך יש סוגים רבים אחרים, כאשר המשאבות חייבות להיות מחוברות למערכת בצורה שתשמור עליהם סגורה.

מה השימושים של משאבת סחרור?

משאבת סחרור יכולה להתאים למגוון רחב של שימושים כאשר השימוש המפורסם ביותר שלה הוא בבריכות. בריכות ציבוריות ופרטיות, ואפילו בריכות נוי, כולן חייבות לפעול עם משאבת סחרור שתוכל לספק להן את הסירקולציה המתאימה כדי לשמור על תנועה תמידית בצנרת. משאבת סחרור תהיה חייבת להיות משולבת גם במערכות חימום ביתיות ותעשייתיות כמו למשל במערכת הסקה עם רדיאטורים וחימום תת רצפתי, כדי שהמים יישארו חמים וינועו בין החלקים השונים שבה.

מאיפה אפשר לקנות משאבת סחרור?

אם אתם רוצים לקנות משאבות סחרור אתם יכולים להשיג אותן בכמה מקומות. ראשית, אתם יכולים לחפש באינטרנט חברות שמוכרות מוצרי אינסטלציה ומשאבות מתקדמות ואתם יכולים למצוא בין היתר משאבות סחרור בארסנל שלהן. כמובן שיש צורך לבצע סקירת שוק מעמירה עד להגעה לחברה הטובה ביותר כאשר יש מגוון רחב של חברות שמציעות דגמים שונים. לא יזיק לקרוא על כל דגם ועל כל יצרן ולהבין מה המשאבה הטובה ביותר, כאשר יש צורך לבחור במשאבה עמידה שניצול האנרגיה שלה מעולה וחסכוני, כאשר לא תזיק גם משאבה עמידה לטווח הארוך שיש עליה אחריות מלאה.

כמה משאבת סחרור עולה ומה משפיע על המחיר?

אם אתם לא רוצים לקנות משאבות סחרור באותו הרגע ולא אכפת לכם לחכות זמן המתנה ארוך יותר עד שהיא תגיע אתם יכולים לקבל מחיר טוב יותר אם תזמינו את המשאבה באינטרנט. משאבת סחרור באינטרנט יכולה לעלות הרבה פחות כאשר יש מחירים שיהיו אפילו פחותים מ-1500 שקלים, כאשר בארץ מכונה כזו יכולה לעלות עד 4000 שקלים, כמובן תלוי בדגם ובגודל שלה. חשוב לזכור שיש לקנייה באינטרנט גם לא מעט חסרונות: לא תוכלו לדעת אם המשאבה באמת איכותית, לא תוכלו לנצל את האחריות באותה קלות ואולי היא בכלל לא תינתן מספק לא אמין, וגם לא תקבלו ייעוץ לפני הקנייה.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

משאבות טבולות מאפיינים