כיצד פועלות משאבות מים?

משאבות מים עוזרות בהזרמה של מים בצורה מלאכותית. התפקיד של המשאבות הוא לדאוג לזרימה תקינה על פי עוצמה הנקבעת מראש. בדרך כלל מזרימות המשאבות את המים אל מקומות אליהם המים לא יכולים להגיע בעצמם. למרות שהן מבוססות על עיקרון פעולה פשוט למדי, השימוש במשאבות משנה לחלוטין את היחס אל תחום הגינון, ההשקיה, הבריכות ועוד.

אפשר לראות את ההשפעה הדרמטית של המשאבות גם על ענפי תעשייה וחקלאות, לא רק בארץ אלא בכל רחבי העולם.


סוגי משאבות והבדלים ביניהן


יש מספר סוגים של מים ומנגנון ההפעלה תלוי בתפקידים המוגדרים על ידי הלקוח:
  • משאבות ידניות
  • משאבות המופעלות על חשמל
  •  משאבות דיזל
  •  משאבות בנזין

משאבות מים פועלות בעיקר על ידי שינוי נפח. בכל משאבה יש מיכל, ובו מקום המסוגל להכיל רק כמות מסוימת של נוזל או כל סוג אחר של חומר. אם החומר נמצא בתוך המיכל, המיכל מתכווץ ודוחף את החומר אל הצד השני של המשאבה. ברוב המקומות בהן יש שימוש נדרשות משאבות איכותיות. למעשה, ללא המשאבות הללו לא ניתן לתעל את זרימת המים, לשלוט בכיוון המים או לפקח על עוצמת הזרימה.

פעילות המשאבה בבריכה, בבניין ובחקלאות



אפשר לראות דוגמאות לפעילות של משאבות מים בשלושה מקומות בולטים:

א. בריכות שחייה – המים בתוך פילטרים של בריכות שחייה מגיעים ממשאבות. הן גורמות למים להיכנס אל תוך הפילטר, לעבור סחרור וניקוי, ולאחר מכן לזרום אל תוך הבריכה עצמה. אי אפשר להפעיל בריכה ללא משאבה ברמה גבוהה ושמירה על תברואה תקנית.

ב. בנייני מגורים – כולנו משתמשים במשאבות מדי יום, אפילו מבלי להיות מודעים לכך. המים מגיעים אל הקומות הגבוהות של בנייני מגורים בעזרת משאבות עוצמתיות. משאבות אלו מזרימות את המים בכיוון הפוך לכוח המשיכה, ומספקות את הנוזל החיוני לכל הדירות.

ג. גינון וחקלאות – המשאבות כפי שהן מוכרות לנו כיום התחילו את דרכן בתחום הגינון והחקלאות. ממטרות וטפטפות פועלות על בסיס משאבות מים, וכך גם גינון נוי, בריכות דגים ועוד.

איך מוצאים את המשאבה הנכונה?



חשוב לציין כי לא כל משאבה מסוגלת לייצר את אופי הפעילות הנדרש. יש צורך בחיפוש אחר משאבה איכותית, המיוצרת תוך הקפדה על תווי תקן וכללי בטיחות. תיקון של משאבה מלווה בהפסדים כלכליים עצומים, הפסד של ימי עבודה ולא מעט עוגמת נפש. תמיד עדיף להשקיע ברכישת משאבה ברמה גבוהה מאשר לנסות ולחסוך בטווח הקצר. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי בחירת משאבה, להתרשם מקטלוג של משאבות, ולבחור את המוצר היעיל ביותר עבור הצרכים האישיים.


אפשר לציין במידה רבה של ודאות כי משאבות מים הן חלק בלתי נפרד מהחיים בעולם המודרני. הן עונות על צרכים חיוניים, צרכי מותרות, ואפילו על צרכים אסתטיים, ועושות זאת ביעילות ותוך ניצול אידיאלי של תנאים טבעיים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף