ציוד מומלץ לבריכות שחיה

בריכת שחייה מחייבת שימוש בציוד מתאים לתחזוקה, ניקיון וכמובן הנאה. עם זאת, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגים שונים של ציוד מומלץ לבריכות שחיה כדי לבחור אותו נכון

ציוד בריכת שחייה בציוד המתאים הוא קריטי לשמירה על איכות המים ומתן סביבת שחייה בטוחה ומהנה. הציוד החיוני לבריכת שחייה מתחלק בדרך כלל לארבע קטגוריות עיקריות: משאבות ומערכות סינון, תנורי חימום וצ'ילרים, ציוד חיטוי וציוד בטיחות.

מה עושים עם משאבות?

המשאבה ומערכת הסינון מהווים את הלב של כל בריכת שחייה. כפי שצוין קודם לכן, בחירת סוג המשאבה המתאים – בין אם היא מהירות יחידה, מהירות כפולה או מהירות משתנה – תלויה בגורמים כמו גודל הבריכה, יעילות האנרגיה הנדרשת ורמות הרעש.

מערכת הסינון, לעומת זאת, שומרת על ניקיון מי הבריכה על ידי הסרת זיהומים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מסנני בריכה: חול, מחסנית ואדמה דיאטומית (DE), לכל אחד יתרונות משלו והתאמה לסוגי בריכות שונים.

מתי צריך תנורי חימום וצ'ילרים?

תנורי חימום וצ'ילרים חיוניים לשמירה על טמפרטורות מים נוחות בבריכה. תנורי חימום לבריכה חשובים במיוחד לאזורים עם אקלים קריר יותר או בעונות שיא כאשר המים יכולים להיות קרים מדי לשחייה. 

הבחירה תלויה באקלים המקומי, במחירי האנרגיה ובשיקולים סביבתיים. צ'ילרים, למרות שהם פחות נפוצים, חיוניים בישראל כי הם שומרים על המים קרירים בצורה נעימה במהלך ימי הקיץ הלוהטים.

איך שומרים על ניקיון המים?

ציוד חיטוי מבטיח את בריאות המים על ידי חיסול חיידקים מזיקים ופתוגנים אחרים. מזיני כלור ומחוללי כלור מלח הם מהסוגים הנפוצים ביותר של ציוד חיטוי.

 מאכילי כלור משחררים לאט כלור לבריכה, בעוד שמחוללי כלור מלח משתמשים במלח לייצור כלור. שני סוגי הציוד עוזרים לשמור על האיזון הכימי הנכון בבריכה.

מנקי בריכה אוטומטיים, כיסויי בריכה ותאורת LED הם ציוד נוסף המומלץ לרוב לבריכות שחייה. מנקי בריכה אוטומטיים יכולים להוות חיסכון משמעותי בזמן, ולשמור על הבריכה נקייה מפסולת עם מעט מאמץ ידני. 

כיסויי בריכה מסייעים בשמירה על החום, מפחיתים את צריכת הכימיקלים ומונעים כניסת פסולת לבריכה כאשר היא אינה בשימוש. תאורת LED לא רק משפרת את המשיכה האסתטית של הבריכה אלא גם מגבירה את הנראות לשחייה בלילה.

לא לשכוח את הבטיחות!

ציוד בטיחות חשוב ביותר עבור כל בריכת שחייה. מצד אחד, כסאות מציל חיוניים לבריכות ציבוריות, מה שמבטיח למצילים נוף ברור של כל אזורי הבריכה. מצד שני, עבור ילדים ושחיינים מתחילים, מכשירי ציפה וחגורות הצלה יכולים לספק שכבה נוספת של בטיחות בבית ובחצר.

ציוד לבריכות שחייה משתנה בהתאם לסוג וגודל הבריכה, לאקלים המקומי ולצרכים הספציפיים של המשתמשים. עם זאת, העיקרון הבסיסי נשאר זהה: הציוד הנכון חיוני לשמירה על סביבת שחייה נקייה, בטוחה ומהנה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף