אילו עוצמות קיימות במשאבות מים

אנו רגילים ליחידות מסוימת כדי למדוד את עוצמתם של מכשירים, אך מטר מעוקב לשעה או ליטר לשעה אלו כנראה מדדים שאתם לא משתמשים בהם ביום יום. מטר מעוקב לשעה הן יחידות שבאות לבטא את עוצמת השאיבה של מכונה מסוימת אשר בדרך כלל מדובר על משאבות מים. מה עוצמת השאיבה במשאבת מים ביתית ועד כמה השאיבה יכולה להיות חזקה כאשר מדובר בביובית?

העוצמה תלויה בסוג השימוש

יש כל מיני משאבות מים שמשומשות במגוון רחב של שימושים. אפשר למנות את הרשימה הארוכה עד מחר אך לרוב משאבות המים האלו יהיו בשימוש תעשייתי ולא בשימוש ביתי, למרות שיש כמה שמאבות נפוצות מאוד במגזר הביתי ובעיקר בבתים שנמצאים מתחת לפני הקרקע. המשאבות יכולות להיות בעלות עוצמת שאיבה משתנה מאוד כאשר לרוב הוא ינוע בין 50 ליטרים בשעה ויכול להגיע עד אלפים. הכול תלוי במי משתמש ולאיזו מטרה ועל כך נרחיב בהמשך.



משאבות שונות עם עוצמות משתנות

·         כדי להתחיל למנות את המשאבות השונות ואת העוצמה שלהן עלינו להתחיל לספר לכם עליהן לפי סדר, ותמיד עדיף שזה יהיה סדר עולה. המשאבה הכי חלשה היא המשאבה הביתית שנועדה לשאוב מים שהגיעו מהגשמים או בקיצור, אמורה לשאוב הצפות. משאבות אלו לרוב יהיו משאבות טבולות מה שמסביר את עוצמת השאיבה הנמוכה שלהם שנעה בין 80 ועד 120 ליטרים בשעה בממוצע. לא מדובר על שאיבה מאסיבית מידי אך היא מתאימה למרתף שהוצף.
·         משאבות בתעשייה יכולות להיות הרבה יותר חזקות. ניתן לקחת לדוגמה את משאבת המים שמשומשת בבניינים רבי קומות כדי להזרים את המים לדירות הגבוהות או את משאבות המים שמשומשות במפעלים שונים. שם כמות המים יכולה להגיע למאות ליטרים בשעה.

המשאבות החזקות ביותר שיש

יש משאבות מים חזקות במיוחד שמשומשות בחקלאות, בצנרות המים הארציות או העירוניות, במפעלים גדולים מאוד וגם בשימוש של ביוביות. עוצמתן של משאבות אלו לא נמדדות בליטר לשעה אלא במטר מעוקב לשעה כך שהן יכולות לשאוב למעשה אלפי מטרים מעוקבים בשעה, או במילים אחרות, עשרות אלפי ליטרים בשעה אחת.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף