משאבות מים הידראוליות

הידראוליקה היא תחום מסקרן מאוד שמשרת אותנו, בני האדם, כבר שנים רבות. משאבות מים הידראוליות מוכרות מאוד בשמן אך מעטים יודעים כיצד הן באמת פועלות. משאבות אלו מעצימות את הכוח שמופעל עליהן וכך יוצרות מנגנון שאיבה יעיל במיוחד, וזה הזמן להכיר אותו לעומק.

מהי משאבת מים הידראולית?

משאבת מים הידראולית היא אחת המשאבות הנפוצות ביותר שיש וזאת בעיקר בגלל היעילות שלה. משאבה זו אמנם יכולה להישמע לכם מסובכת מאוד אך קל מאוד להבין כיצד היא פועלת. לפני שנסביר לכם כיצד המשאבה עצמה פועלת אתם צריכים להבין מה זה הידראוליקה בכלל. הידראוליקה היא ענף שלם שעוסק בתנועת נוזלים. הנוזלים נעים לפי חוקים מסוימים שעליהן אין עוררין, וכך למעשה אנו יכולים לנצל אותם למטרות שונות. ממש כמו שיש מנופים הידראוליים ובוכנות הידראוליות אפשר להשתמש גם במשאבות הידראוליות, שבהם יש בוכנה הידראולית שהיא חלק ממנגנון ההפעלה.

כיצד המשאבה פועלת בדיוק?

משאבה הידראולית פועלת על ידי צינור שנמצא בין שתי בוכנות. הבוכנות הן אל ושיוצרות את הלחץ על הנוזל שנמצא בצינור, כשברוב המקרים יהיה זה שמן. השמן הוא הנוזל הטוב ביותר בעיקר בגלל יכולת הדחיסה שלו. השמן עצמו לא מתערבב כלל עם שאר הנוזלים שזורמים במשאבה, בדרך כלל היא נועדה לשאיבת מים. על בוכנה אחת, מפעיל בעל המקצוע שמשתמש במשאבה כוח. הכוח הזה יכול להיות מכני, חשמלי או עם כל הנעה אחרת למרות שאלו הן הנפוצות ביותר. הבוכנה לוחצת על השמן, שלוחץ על הבוכנה השנייה בקצה השני, רק שהפעם הלחיצה חזקה מאוד, והיא יוצרת תנועה.

האם יש סוגי שונים של משאבות?

אותה תנועה שמיוצרת בבוכנה השנייה היא למעשה זו שמניעה את השאיבה. מכאן, כאשר כוח התנועה הרבה יותר גדול מהכוח ההתחלתי שהופעל וזאת הודות לחוקי הפיזיקה ובאופן ספציפי לענף ההידראוליקה, ניתן לבצע את השאיבה של המים בעקבות שינוי לחצים. הבוכנה בצד השני יוצרת סיבוב או ואקום וכך מתחילה שאיבה חזקה ויעילה. יש סוגים רבים של משאבו הידראוליות כאשר השונים ביניהם ניכר בעיקר בתפוקת העבודה, בגודל המשאבה ובאמינות שלה. מכאן עולה שגם המחיר של המשאבות יכול להיות שונה מאוד ולכן עליכם לבחור את המשאבה הבאה שלכם באופן אובייקטיבי.

כמה עולה בממוצע משאבה הידראולית?

קצת קשה לדבר על מחיר ממוצע למשאבה הידראולית כיוון שיש בין המשאבות הבדלים רבים. יש משאבות גדולות מאוד שמתאימות בעיקר למגזר התעשייתי, יש משאבות קטנות יותר שיתאימו למגזר הביתי, יש שמאבות אמינות פחות שיהיו זולות ויש משאבות אמינות מאוד מהיצרנים הכי טובים שיש. אם אתם רוצים לבחור משאבה במחיר נוח אנו ממליצים לכם להפנים כי משאבה הידראולית קונים פעם אחת ולכן כדאי להשקיע. הבחירה שלכם צריכה להיות משתלמת ולא זולה, אלו שני מאפיינים שונים. כמובן שחשוב לבצע סקר שוק מעמיק לפני הרכישה אך בכל זאת חשוב לקבל החלטה שקולה ונבונה.

אלו שימושים יש למשאבות הידראוליות?

משאבות הידראוליות יכולות להיות יעילות למגוון רחב של שימושים. הן יכולות לנקז הצפות, ומשאבות אלו נמצאות בשימוש יום יומי בעיקר בתקופת החורף. שאיבת הצפות היא משימה לא פשוטה שדורשת כוח רב והמנגנון ההידראולי מושלם לצורך זה. גם בבנייני מגורים גבוהים נפוצה מאוד המשאבה ההידראולית. כאשר יש צורך להעלות את לחץ המים, כשהוא מגיע בעוצמה חלשה מאוד לקומות הגבוהות, המשאבה ההידראולית נכנסת לפעולה. חשוב לזכור כי המשאבות ההידראוליות יכולות להיות יעילות במיוחד גם כשמדובר במערכות מורכבות יותר ויש אפילו משאבות שנבנות במיוחד.

המאמר משאבות מים הידראוליות פורסם ראשון בבלוג

from https://medium.com/@oferdassa65 Feed

https://medium.com/@oferdassa65/%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%99%D7%93%D7%A8%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA-1cdd93641a53

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף