בדיקת מזח

 

בדיקת מזח חשובה מאוד כי היא מאששת שהמזח שלכם תקין. מערכת מזח היא לא מערכת פשוטה כמו שהיא נשמעת בהתחלה למרות שבאופן התיאורטי קשה להבין מה בדיוק מסובך בה. במאמר הבא נדבר על בדיקת מערכת זו, נבין עד כמה היא חשובה, מי מבצע אותה וגם כמובן כמה היא אמורה לעלות.


כיצד פועלת מערכת מזח?

מזח היא מערכת די מתוחכמת שאמנם כיום מותקנת בכל מקום אך היא ממש לא מובנת מאליה. בעבר לא הייתה מערכת מזח וכיום היא מותקנת בכל מקום והפעולה שלה פשוטה מאוד בתיאוריה אם כי מסובכת מאוד בפועל. מזח היא שסתום חד כיווני שמונע זרימה דו כיוונית של מים. מים לא יכולים לחזור אחורה בצנרת וכך למעשה מים מזוהמים לא יכולים לחזור בצנרת עד למאגר המים ולזהם את כולו בין אם מדובר בזיהום מכוון או בזיהום שנוצר כתאונה בגלל חזרה של מים ממערכת אחרת. למשל, מערכת כיבוי אש לא משתמשת במי שתייה והמים שלה יכולים בטעות לחזור בצנרת ולהתערבב עם מי שתייה מה שלמעשה יכול להיות בעייתי במיוחד.

מדוע צריך לבדוק את המזח?

בדיקת מזח צריכה להתבצע לפחות פעם בשנה. אם המזח לא ייבדק לפחות פעם בשנה הוא יכול להיות תקול ואז הוא לא יגן על מי שמשתמש במערכת המים בין אם מדובר על זיהום מכוון או זיהום שנוצר בטעות. מערכת מזח היא מערכת חשובה מאוד שחייבת להיות מותקנת במגזר העסקי והתעשייתי וגם במגזר הפרטי אפשר למצוא אותו בבנייני מגורים גדולים. לכן בדיקת מזח תהיה מחויבת בתדירויות שונות וזאת כדי לוודא שהאנשים שמשתמשים במים יהיו בטוחים. הבדיקה צריכה להיות מקיפה ומחייבת מילוי דו"ח שנשלח למשרד הבריאות לאחר מכן. 

מי יכול לבדוק את המערכת?

בדיקת מז"ח מתבצעת אך ורק על ידי אינסטלטור מוסמך שהוכשר לכך. בדיקת מז"ח אינה כ הפשוטה ויש צורך לבדוק את כל המצבים האפשריים, עם לחץ מיפם וללא לחץ מים וכמובן גם בלחצי מים משתנים, והכל כדי לבדוק באופן הכי טוב שיש. הבדיקה חייבת להיות יסודית כי בסופו של דבר אם פרט אחד לא ייבדק או תסריט כלשהו שיכול לקרות, יכול להיות שהמים יהיו מזוהמים ואנשים רבים יהיו בסיכון ולכן מי שלא יבצע את הבדיקה יכול להסתבך עם קנסות גבוהים ואפילו סגירה של המקום לאלתר.

כמה זמן זה לוקח וכל כמה זמן צריך לבדוק?

בדיקת מז"ח אולי לא תהיה פשוטה ולא יכולה להתבצע על ידי כל אינסטלטור אך היא יכולה להיות מהירה מאוד אינסטלטור מנוסה יוכל לבדוק את כל שסתומי מז"ח שיש לכם בעסק או במפעל תוך יום אחד לכל היותר, כאשר ברוב המקרים המשימה תיקח כמה שעות בודדות בלבד. כמובן שיש חשיבות רבה לגודל המקום ולעתים יהיו כמה אינסטלטורים שיגיעו יחד כדי לתקתק את העבודה בזמן קצר יותר.

כיצד נבחר את האינסטלטור שיבדוק?

כדי לבחור את האינסטלטור שיבדוק את מערכת המזח אתם חייבים לבצע חיפוש באינטר באינטרנט ולבדוק את כל האפשרויות. בסופו של דבר לא מדובר בבדיקה זניחה אלא בבדיקה שכל עסק ומפעל צריכים לבצע ולכן לא תהיה לכם בעיה למצוא אפשרויות רבות דרך האינטרנט. חשוב לזכור כי האינסטלטור יכול גם לגבות מכם מחיר שונה מעמיתו למקצוע ולכן כדאי להשוות את המחיר ולא להשאיר את זה לרגע האחרון. מן הסתם שהאמינות של הבודק היא הערך החשוב ביותר ולכן חשוב לבחור באינסטלטור לבדיקת מזח רק אחרי שתקראו או תשמעו עליו המלצות כך שתדעו שאתם בידיים טובות.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף