ספרינקלרים לבתי עסק

 סוגים שונים של בתי עסק יכולים כיום לשלב ספרינקלרים כפתרון התזת מים ובטיחות. יתרה על כך, יש מקומות שאסור להם לפעול כעסק ללא התקנת ספרינקלרים באישור רשות הכיבוי וההצלה. אז איך בוחרים ספרינקלרים שמתאימים לכל בית עסק ולדרישות שלו? הנה המדריך המלא

השוואה בין סוגים שונים של ספרינקלרים יכולה להסביר את החשיבות שלהם עבור הסקטור העסקי. קודם כל, מטרת העל ספרינקלרים היא כידוע להתיז מים בצורה מבוקרת בכל מקרה של פריצת דליקה, התלקחות או שריפה. בזכות פעולה אוטומטית ואוטונומית של ספרינקלרים, ניתן לשלב אותם בקלות בכל בית עסק או מוסד ציבורי. אם מתקינים את הספרינלקרים המתאימים, המשמעות המיידית היא שיפור ביכולת להגן ולשמור על חיי אדם.

חוץ מזה, השוואה בין סוגים שונים של ספרינקלרים לבתי עסק חשובה גם בגלל ענייני רישוי ורגולציה. גם בלי קשר לעובדה שהתקנת ספרינקלרים היא פעולה מומלצת עבור מי שרוצה לנסות לאפשר פינוי מהיר של אזורים עם דליקות, התלקחות ושריפות, יש לזה משמעות רגולטורית: בהרבה מאוד בתי עסק אי אפשר לקבל רישיון ולהתחיל לעבוד בלי לעבור ביקורת של רשות הכיבוי וההצלה. בין היתר, רשות הכיבוי וההצלה בודקת האם יש במקום ספרינקלרים והאם הם תקינים.

איך בוחרים ספרינקלרים לבתי עסק?

הבעיה היחידה עבור בתי עסק היא שיש סוגים שונים של ספרינקלרים לבחור מתוכם. בפועל, לא כל בית עסק יודע איזה ספרינקלר הכי מתאים עבורו. לכן הפתרון הוא להשוות בין ספרינקלרים על פי פרמטרים אובייקטיביים ורק לאחר מכן להכניס למשוואה גם את הפרמטרים הסובייקטיביים:

א. מספר המתזים — כל מערכת מתזים בבניין או בבית עסק יכולה למנוע את התפשטות האש ואף לכבות את השריפה, אבל רק אם יש מספיק ספרינקלרים. מצד אחד, השאיפה היא להגדיל ככל האפשר את כמות המתזים על מנת לאפשר התמודדות עם כל סוגי השריפות ואירועי ההתלקחות. מצד שני, כמות גדולה של ספרינקלרים מחייבת התאמות מיוחדת מצד בעלי עסקים וגם דורשת השקעה כספית לא מבוטלת.

ב. מערכת הזנת מים — ספרינקלרים פועלים על בסיס הזנה קבועה למערכת מים מסוימת. אפשרות אחת תהיה לחבר ספרינקלרים של בתי עסק אל מערכת מים מרכזית ועירונית, בעוד אפשרות אחרת היא להשתמש במאגר מים על גבי המבנה. בשביל לבחור את מקור המים שממנו יהיה הכי נכון להזין ספרינקלרים של בתי עסק, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

ג. מערכות יבשות לעומת רטובות — ספרינקלרים יעילים בבתי עסק שיש בהם ציוד שעלול להתלקח במהירות, אך הם פחות מתאימים לבתי עסק עם ציוד ממוחשב. במילים אחרות, כמעט בלתי אפשרי להשתמש במערכות התזה רטובות בחדרי שרתים, חדרים עם מחשבים, חדרים עם ציוד אלקטרוני וכן הלאה. במקרים כאלה, יכול להיות שיהיה מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע בשביל לשלב בין מערכות “רטובות” לבין מערכות “יבשות”.

מי אחראי על התקנת ספרינקלרים?

האחריות של בעלי עסקים היא לדאוג להתקנת ספרינקלרים על פי הדרישות של רשות הכיבוי וההצלה. עם זאת, זה לא אומר שבעלי העסקים הם גם אלו אשר מבצעים את ההתקנה בפועל. בשביל להתקין ספרינקלרים, יכול להיות שיהיה צורך ליצור קשר עם חברה שמתמחה בכך.

יצירת קשר עם חברה שמתמחה בהקצאה, אספקה והתקנה של ספרינקלרים היא פתרון מעולה עבור בתי עסק בפריסה ארצית רחבה. אחרי שיוצרים קשר עם חברה כזו, קל יותר להתאים כל סוג של מתזים לצרכים של עסקים או חנויות ולדרישות שלהם.

המאמר ספרינקלרים לבתי עסק פורסם ראשון בבלוג

from https://medium.com/@oferdassa65 Feed

https://oferdassa65.medium.com/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%A7%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%91%D7%AA%D7%99-%D7%A2%D7%A1%D7%A7-d4af086123b9

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף