משאבות טבולות – היכן משתמשים בהן?

התפקיד של משאבות טבולות הוא לבצע שאיבה רציפה של מים ממקום שבו יש הצפה למקום אחר. המטרה היא להיעזר במשאבות כדי למנוע סתימות ועומס על קווי ביוב וצנרות. כתוצאה מכך ניתן להצביע על מספר שימושים מרכזיים במשאבות מן הסוג הזה:

א. בורות ספיגה – השימוש במשאבות חיוני בבורות ספיגה. הבורות הם חלק בלתי נפרד ממקומות שמועדים להצפות, כמו למשל בנייני מגורים או מבני תעשייה. ניקוז של המים, הפסולת והביוב אמור למנוע הצטברות לכלוך וסתימות, אך במקרים שבהם זה לא עוזר אמורים לבנות בור ספיגה.

הבעיה היא שגודל הבור מוגבל, לכן הפתרון הוא להציב בתוכו משאבות טבולות. המשאבות נכנסות לפעולה כאשר מפלס המים חוצה רף מסוים והן מעבירות את הפסולת לצנרת הביוב או לכל מקום אחר שנקבע מראש. כמו כן, מפעלי תעשייה ומטבחים תעשייתיים מחויבים על פי חוק להתקין בורות ספיגה ולכן גם משאבות.
ב. בריכות שחייה – לקוחות במגזר הפרטי מכירים את המושג של משאבות טבולות בעיקר בהקשר של בריכות שחייה. המשאבות משמשות לשאיבת מי הבריכה והעברה של המים לתוך מתקני הטיהור. מערכת המים בבריכה נוטה להיות סגורה ולכן יש חשיבות גדולה לנושא של טיהור המים. עם זאת, עיקרון הפעולה של שימוש במשאבות בבריכות שחייה זהה לשימוש בהן בבורות ספיגה.
ג. בתים ומבנים – מלבד השימוש במשאבות לצורך פינוי פסולת ושפכים מתוך בורות ספיגה, ניתן לנצל את היתרונות שלהן גם בבתים נמוכים במגדלי דירות ישנים. בנוסף, יש לציין את השימוש במשאבות בחדרים שנמצאים מתחת לקו המישור של הצנרת הראשית ובחדרים שנמצאים מתחת למישור צנרת הביוב ואין להם מערכת ייחודית, כמו למשל מקלטים ומרתפים.

 כך תבחרו משאבות טבולות

התאמת המשאבות לאופי השימוש הצפוי היא רק חלק ממערכת השיקולים. יש להביא בחשבון את גודל המשאבות, את ההספק, את המפרט הטכני ואת הביצועים.

כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבדלים בין משאבות ולא להתפשר על המוניטין של היצרן. לבסוף, יש לברר מי מבצע התקנה של משאבות טבולות והאם הרכישה כוללת אחריות.

המאמר משאבות טבולות – היכן משתמשים בהן? פורסם ראשון בבלוג

from saltech1.tumblr Feed

https://saltech1.tumblr.com/post/164403366281/%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%9F-%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%94%D7%9F


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

משאבות טבולות מאפיינים