משאבות טבולות מאפיינים

 היכרות עם שיטת העבודה של משאבות טבולות יכולה לעזור לבחור אותן בצורה טובה יותר. לאחר מכן, יש גם מקום להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לקבל הצעת מחיר קונקרטית ומשתלמת עבור משאבות לבית, לעסק או למפעל

משאבות טבולות עובדות בצורה פשוטה אך מאוד יעילה. מטרת המשאבות היא לסלק שפכים ממקומות נמוכים ולמנוע הצפות של מרתפים, חניונים, דירות מרתף או קומות שנמצאות מתחת למפלס הביוב. אבל בגלל שהקומה נמוכה יותר ממפלס הביוב, יש צורך במשאבות ניקוז מתאימות. כאן נכנסות לתמונה משאבות טבולות, שמאפשרות העברת נוזלים ומוצקים כלפי מעלה.


משאבות הביוב שבהן משתמשים טבולות בתוך הבור ואף מופעלות אוטומטית ברגע שבו מפלס הנוזלים בתוך הבור עובר רף מסוים. בגלל פעולה אוטומטית מצד אחד ואפשרות להתמודד עם כמויות גדולות של נוזלים ושפכים מצד שני, משאבות טבולות יכולות לשמש גם לצרכים ביתיים וגם לצרכים מסחריים. בנוסף, משאבות ביתיות מתאפיינות בכך שהן מתמקדות בנוזלים – בעוד משאבות מסחריות מסוגלות להתמודד גם עם מוצקים גדולים יותר.


איך בוחרים משאבות טבולות?

הדרך לבחור משאבות טבולות היא להבין מה הן אמורות לעשות. אחרי שמכירים את שיטת הפעולה הבסיסית של משאבות טבולות כפי שהיא מוצגת לעיל, ניתן להשתמש בזה על מנת לשקלל את הצרכים הקיימים. ככל שמגדירים טוב יותר את אופן השימוש במשאבות, כך עולה הסיכוי שהבחירה שלהן תהיה מוצלחת ותתאים לצרכים ולמסגרת התקציב של הלקוח.

כמו כן, כדאי לבחור משאבות טבולות על פי המפרט הטכני שמתואר על ידי היצרן. באמצעות המפרט הטכני ניתן ללמוד הרבה מאוד על כל משאבה ולהסיק לגבי מידת ההתאמה שלה לצרכים של הלקוח ולאופן השימוש הצפוי. בגלל שהמפרט הטכני המלא אמור להיות מתואר בצורה שקופה על ידי יצרנים שונים של משאבות טבולות, יש מקום להיעזר בו כדי להשוות בין הדגמים.

מה לומדים מתוך המפרט של כל משאבה?

הנה למשל מספר נתונים חשובים שאותם אפשר ללמוד בקלות יחסית מתוך המפרט הטכני של דגמי משאבות טבולות שונים:

א. מאפייני המשאבה – מפרט טכני מלא מתאר את אופן הפעולה של המשאבה עם או בלי מצוף, את אורך ורוחב המכל הפנימי , את אורך כבל החשמל, את מבנה גוף המשאבה ואפילו את ארץ הייצור והמשקל. נתונים כאלה עוזרים לבחור משאבות טבולות לצרכים ביתיים או מסחריים והם יכולים לסייע לשילוב של המשאבה במפעלים עם מוצקים וחומרים מסוכנים בביוב.

ב. המנוע – קשה מאוד לבחור בין סוגים שונים של משאבות טבולות בלי לבדוק את הנתונים על המנוע. רק אם בודקים מראש את הנתונים על המנוע וגם לוקחים אותם בחשבון, אפשר להסיק מכך לגבי מידת ההתאמה של כל משאבה למטרות שאותן רוצים להשיג. בתוך המפרט הטכני למשל, אפשר ללמוד על נתוני מנוע מבחינת הספק, עוצמה והפעלה בחד פאזי או תלת פאזי.

ג. יניקה – הגורם שמשפיע הכי הרבה על שיטת העבודה של משאבות טבולות הוא נתוני היניקה. דרך נתונים אלו אפשר לדעת מה הספק השאיבה המרבי מבחינת ליטר בדקה או שניה, מה קוטר יציאת הנוזלים ומה עומק הטבילה המרבי. בהמשך, נתונים כאלה יעזרו לדעת מה עומק ריקון המים המרבי מהתחתית ומה טמפרטורת העבודה המקסימאלית.

יש לך עוד שאלות לגבי משאבות טבולות? הגעתם למקום הנכון. השארת פרטים באתר שלנו תאפשר לאחד הנציגים של ש. אל. ציוד טכני בע"מ לעמוד לרשותך בהקדם. אם נמליץ לך על המשאבה הנכונה עבורך, נוכל למנוע התלבטות ולחסוך עבורך זמן והוצאות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

בחירת המטף נכון: מדריך מקיף