משאבות מים אפורים

מים אפורים הם מי ביוב שאין בהם הפרשות אדם. את המים הללו אפשר למחזר כך שיהיה בהם עוד שימוש, כמו למשל להשקיית גידולים חקלאיים ואפילו את הגינה שלכם. כיצד משתמשים בהם שוב?

מהם מים אפורים ולמה צריך אותם?

מים אפורים הם למעשה מי ביוב שיכולים להיטהר וכך יהיה בהם שימוש חוזר. הטיהור אמנם אינו מספיק כדיש נוכל לשתות את המים האלו, כי אם כך היה, מדינת ישראל הייתה במצב מעולה שכן היא מטהרת 86 אחוזים ממי השפכים שלה. לכן המים הללו קרויים מים אפורים, כי מצד אחד אפשר להשתמש בהם ומצד שני הם לא טהורים מספיק. מים אפורים יכולים לשמש למגוון רחב של שימושים ובעיקר לחקלאות. מים אפורים אינם מי ביוב עם הפרשות אדם אלא מי שפכים כמו ממדיח כלים, מכונת כביסה וכן הלאה. המים הללו הרבה יותר נקיים ממי שפכים ולכן הטיהור שלהם פשוט וזול יותר.


הכל מתחיל משאיבת המים

כדי להשתמש במים האפורים יש צורך תחילה לשאוב אותם. המים הללו זורמים עד למערכת הביוב ממש כמו כל מים אחרים שמנוקזים מהבית שלכם. כדי להשתמש במים הללו יש צורך לשאוב את המים. שאיבת המים מתבצעת על ידי משאבות מים אפורים, משאבות שמחוברות כמערכת לאדמה ובכך מצליחות גם לשאוב מים ולתרום לסביבה ולחיסכון במים, וגם חוסכות כסף רב למשפחה או לעסק שמשתמש בהם. כמובן שלא כל מערכת ביוב בעסק, במפעל או בבית מחוברת למשאבות מים אפורים אך זה כיום הרעיון הזה נמצא עמוק יותר בתודעה ואנשים רבים יותר משתמשים בו. 

אחרי השאיבה מגיע הסינון

אז הבנו מהן משאבות מים אפורים אך זה הזמן להבין כיצד הן בדיוק פועלות. כיצד אפשר להבחין בין המים שמלאים בהפרשות שלנו, אלו שמגיעים מהדחות אסלה, לבין מים שבסך הכל השתמשו בהם לשטיפת כלים או לניקוי. זו למעשה הגדולה של משאבת מים אפורים. אחרי השאיבה מתבצע סינון של המים כך שאם המים עכורים מאוד וכמות החלקיקים בהם גדולה ומזהמת הם יסווגו כמים מזוהמים וימשיכו לזרום לביוב. אם מדובר במים אפורים ונקיים יותר השסתום במשאבה יזרים אותם אל הכיוון הנכון שיאגור אותם במקום שבו ניתן להשתמש בהם, בדרך כלל למיכל גדול שבהם המים ייאגרו. 

למה משתמשים במים אפורים?

השימוש במים אפורים חשוב מאוד בימינו. המים בעולם מתחילים להיגמר ולא משנה עד כמה נתכחש לעובדה הזו, היא יציבה וקיימת. המצב בישראל חמור מאוד וכאשר יש אפשרות להשתמש במים אחרים שאינם מי שתייה, למגוון רחב של שימושים אחרים כמו חקלאות, הרי שזה עדיף. זה עדיף מכל הבחינות: גם מבחינת החיסכון הכספי של אותו לקוח שממחזר את המים ומקבל מי השקיה איכותיים למרות שהם אפורים, וגם יש תרומה לסביבה. חשוב לדעת כי משאבת מים אפורים יכולה לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה למשק בית ממוצע והיא מהווה השקעה משתלמת.

מי יכול לסייע במשימת השאיבה?

שאיבת מים אפורים, בניגוד לשאיבות ביוב או שאיבת הצפות, אינה מתבצעת בעת חירום וגם אינה חד פעמית. משאבות מים אפורים צריכות לפעול באופן שגרתי וזה מסביר מדוע יש להתקין אותן בצורה מקצועית ולוודא את הפעולה שלהן באופן שוטף. המשאבות הללו אינן מורכבות ומתחברות למערכת הביוב וכך קל מאוד להתקין אותן ולתחזק אותן. כדי להתקין את המשאבה וליהנות ממחזור המים אתם צריכים לפנות לחברה מקצועית. יש מגוון רחב של חברות שמשווקות משאבות שונות בישראל, ולא תהיה לכם בעיה למצוא משאבות מים אפורים מכל הסוגים.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

משאבות טבולות מאפיינים