משאבת מים לשימוש התעשייה

המשאבות שיוצרות תהליכים מגוונים

משאבות מים משומשות ברחבי התעשיות השונות באופן יום יומי. קשה מאוד להסתדר בלי משאבות מים ולמרות שמדובר בפעולה יחסית בסיסית של יצרית לחץ מים גבוה יותר, ניתן ליצור עמו תפקידים מגוונים שיכולים לשדרג כל מכונה וכל פס ייצור. השימושים במשאבת מים יכול להיות יצירתי ביותר וזה תלוי בסוג המשאבה ובהיקף הפעילות שלה. כל משאבה נבדלת זו מזו בזכות הלחץ המקסימלי שאליו היא יכולה להגיע והאפקט שהיא יוצרת.

משאבת מים לשימוש התעשייה

משאבות המים המוכרות ביותר מהמגזר הפרטי וגם העסקי הן משאבות שנועדו לשמור על מקומות יבשים. הצפות ייתכנו כמעט בכל מקום כיוון שצנרת המים עוברת בכל מקום ויכולה תמיד להינזק. יש מקומות בהם הסיכון גבוה יותר ולשם כך יש משאבות טבולות. משאבת מים זו יכולה לשאוב את המים כאשר היא טבולה בתוכה ולכן שמה. מדובר במשאבה יעילה במיוחד שעובדת בהיקף גדול מאוד ולחץ שאיבה מירבי.
משאבת מים צנטריפוגלית היא משאבה שפועלת בסיבוב. משאבה זו עובדת בתוך כלילי שיכול להיות גדול או קטן ולמעשה מסובבת את המים בכוח גדול. ביחס לשאר המשאבות מדובר בלחץ נמוך יחסית אך מספיק כדי לעודד את הכוח הצנטריפוגלי ולהדביק אל דפנות המיכל בו המים נמצאים חומרים מסוימים ולהשקיע חומרים אחרים. כך אפשר לבצע הפרדה של חומרים מה שבא לעזר בתעשיות שבהן יש תהליכים כימיים של בידוד חומרים.
משאבות מים לתעשייה נועדו גם לקירור. בזכות השינויים התרמיים שנוזל עובר כשהוא זורם בצינור, תוך שהוא מאבד חום רב לסבביה שמסביבו, אפשר לקרר מים וכך למעשה פועל מזגן, רק עם גז. אם יש מים שהתחממו בתהליך מסוים ורוצים לקרר אותם, משאבת מים יכולה לבצע זאת תוך שימוש בתוואי צינורות מתאים כך שגם קוטר הצינורות וגם מהירות הזרימה משפיעים.

איך בוחרים משאבת מים?

כשבוחרים משאבת מים למפעל חשוב להיות מדויקים מאוד בכל הפרמטרים שנכללים בבחירה. יש צורך במשאבה שמצד אחד תתאים בגודלה הפיזי ומצד שני תתאים בתפוקת העבודה, שני פרמטרים שלעתים מתנגשים זה בזה. כמו כן חשוב שהמשאבה תתאים לסוג העבודה שאנו צריכים לבצע ולכן יש צורך להתייעץ עם מהנדסי מכונות ומקצוענים בתחום.


from saltech1.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

משאבה צינטרפוגלית - ש.אל ציוד טכני

משאבות לבריכה ש. אל. ציוד טכני

משאבות טבולות מאפיינים